Το 1ο Πρότυπο Γυμνάσιο Μυτιλήνης συνεχίζει δυναμικά την ευρωπαϊκή του πορεία μέσα από τη συμμετοχή του σε δράσεις κινητικότητας του προγράμματος Erasmus+, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει η Ευρωπαϊκή Διαπίστευση Erasmus+ (KA121) που διαθέτει το σχολείο μας.
Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία εκπαιδευτική μετακίνηση των εκπαιδευτικών Στυλιανής Ευαγγέλου (ΠΕ05 Γαλλικής Φιλολογίας), Ιωάννας Τρύπατζη (ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας) και Μαρίας Αντζούρη (ΠΕ04.01 ΕΑΕ Φυσικού) στη Μάλαγα, 13 με 17 Απριλίου 2026, με σκοπό την παρακολούθηση εργασίας (Job Shadowing) σε σχολική μονάδα της περιοχής.
Η συγκεκριμένη δράση επικεντρώθηκε σε σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές και ειδικότερα σε ζητήματα εφαρμογής της μεθοδολογίας CLIL στις ξένες γλώσσες, αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων και τεχνικών gamification στη μαθησιακή διαδικασία, διαφοροποιημένης διδασκαλίας και εφαρμοσμένων παιδαγωγικών τεχνικών.
Το πρόγραμμα της κινητικότητας περιλάμβανε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις του σχολείου υποδοχής, γνωριμία με το εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό, παρακολούθηση μαθημάτων αντίστοιχων ειδικοτήτων, καθώς και ανταλλαγή πληροφοριών και καλών πρακτικών σχετικά με τα εκπαιδευτικά συστήματα των δύο χωρών. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συμμετείχαν επίσης στις εβδομαδιαίες συναντήσεις των φιλολόγων και της ομάδας Erasmus του σχολείου υποδοχής, αποκτώντας πολύτιμη εμπειρία σε θέματα σχεδιασμού και διαχείρισης ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
Το σχολείο υποδοχής στη Μάλαγα εντυπωσίασε με το υψηλό επίπεδο οργάνωσης, τη φιλοξενία και τη μακρόχρονη εμπειρία του στη διαχείριση προγραμμάτων Erasmus+. Ιδιαίτερα θετική υπήρξε η εικόνα της συνεργασίας και του αλληλοσεβασμού που χαρακτήριζε τις σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών. Παρά το μεγάλο πλήθος μαθητών και τη συνύπαρξη διαφορετικών βαθμίδων εκπαίδευσης, από το νηπιαγωγείο έως το λύκειο, στο ίδιο σχολικό συγκρότημα και υπό κοινή διοίκηση, η οργάνωση του σχολείου ήταν εξαιρετικά αποτελεσματική, ενώ ιδιαίτερα εμφανής ήταν η θετική αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών διαφορετικών ηλικιών. Κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας παρατηρήθηκε συστηματική αξιοποίηση τεχνολογικών μέσων και ψηφιακών εφαρμογών, καθώς και η χρήση τεχνικών gamification που ενίσχυαν τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον των μαθητών. Επιπλέον, δεδομένου ότι η περίοδος της επίσκεψης συνέπεσε με το τέλος του τετραμήνου και τις επαναληπτικές αξιολογήσεις των μαθητών, οι συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν διαδικασίες αξιολόγησης και πρακτικές ενίσχυσης της αυτοβελτίωσης και της μαθησιακής ενδυνάμωσης των μαθητών.
Η συμμετοχή στη συγκεκριμένη δράση αποτέλεσε μια ιδιαίτερα σημαντική εμπειρία επαγγελματικής ανάπτυξης και παιδαγωγικής ανταλλαγής, ενισχύοντας τη διεθνοποίηση του σχολείου μας και συμβάλλοντας στη μεταφορά καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών στη σχολική μας κοινότητα.



