Δημιουργήσαμε τον όμιλο “Μαθηματικά στην Ζωή μας , ας παίξουμε για να μάθουμε…” για να ανακαλύψουν οι μαθητές ότι τα μαθηματικά δεν είναι μόνο πράξεις.
Μέσα από τις δραστηριότητες του ομίλου οι μαθητές/τριες θα ανακαλύψουν τα μαθηματικά στην φύση, στην τέχνη, στις επιστήμες. Σκοπός του ομίλου είναι να συνδέσουν τις έννοιες των μαθηματικών με την καθημερινότητα και τη φύση, να αλλάξουν τη στάση τους απέναντι στα Μαθηματικά και να κατανοήσουν για ποιο σκοπό διδάσκονται.
Θα μελετήσουν τις μαθηματικές έννοιες όπως τη συμμετρία, τις σπείρες, τη χρυσή τομή, το Πυθαγόρειο θεώρημα, που εμφανίζονται γύρω μας και θα τις εφαρμόσουν δημιουργώντας παιχνίδια, έργα τέχνης, κατασκευές και άλλα…
Υπεύθυνες καθηγήτριες : Α. Νικολαΐδη, Ρ. Σπανέλλη
Ξεκινήσαμε τα πρώτα μαθηματικά παιχνίδια . Το πρώτο ήταν η χρήση της μεσοκαθέτου για την εύρεση ενός θησαυρού που ήταν κρυμμένος στο προαύλιο του σχολείου μας.
ΚΑΙ-ΚΑΤΙ-ΓΙΑ-ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ-ΛΥΣΤΕ-ΤΟ-ΠΑΡΑΚΑΤΩ-ΠΡΟΒΛΗΜΑ


Στο δεύτερο μαθηματικό παιχνίδι έπρεπε να αποκρυπτογραφήσουν τους αριθμούς για να βρουν τις λέξεις.
Παιχνίδια-με-μαθηματικά-2


Χρυσή τομή στη Ζωγραφική – 30/1/2025

Μας καθήλωσε ο ζωγράφος κ. Δημήτριος Καραπιπέρης με την ομιλία του σχετικά με το που υπάρχει η χρυσή τομή στη φύση, στην τέχνη και στη ζωγραφική.
Στο τρίτο μαθηματικό παιχνίδι έπρεπε οι μαθητές να ανακαλύψουν τι κρύβει το τρίγωνο του Pascal (γαλλ. Blaise Pascal, 19 Ιουνίου 1623 – 19 Αυγούστου 1662 ήταν Γάλλος μαθηματικός, φυσικός, συγγραφέας, φιλόσοφος και θεολόγος)
3ο-ΠΑΙΧΝΙΔΙ-Τρίγωνο-του-PascalΔημιουργία ταινία μικρού μήκους «Δεν καταλαβαίνω … Πυθαγόρα βοήθεια »

Όλοι λένε ότι τα μαθηματικά μπορείς να τα συναντήσεις εκεί που δεν τα περιμένεις , στα πλακάκια μιας αυλης, σε μια εικόνα που πυροδοτεί τη φαντασία.
Σχεδιασμός Παιχνίδι Καρτών για τις έννοιες «Κυρτά Γεωμετρικά σχήματα -Τρίγωνα- Παραλληλόγραμμα- τραπέζια»

Πολλές φορές οι μαθητές όταν διδάσκονται τις έννοιες τρίγωνα, παραλληλόγραμμα, ρόμβοι και τραπέζια χάνονται στην πληθώρα των ιδιοτήτων και των ορισμών με αποτέλεσμα να μπερδεύονται και να ανακατεύουν τις ιδιότητες τους.
«Ηλιοτρόπια Αριθμοί και Αρμονία»

Οι μαθητές μελέτησαν τη διάταξη αριθμών Fibonacci και εντόπισαν την εμφάνισή της σε φυσικά πρότυπα, όπως η διάταξη των σπόρων στα ηλιοτρόπια
Βραβείο παιδαγωγικής προσέγγισης “Συνδυασμού μαθήματος με ανθρώπινη συμπεριφορά” στον διαγωνισμό «ΚΟΥΚΛΟΠΑΙΖΟΥΜΕ»

Με ιδιαίτερη χαρά, απονεμήθηκε το βραβείο “Συνδυασμού Μαθήματος με Ανθρώπινη Συμπεριφορά” στο πλαίσιο του διαγωνισμού «Κουκλοπαίζουμε- Πράσσειν Άλογα», με υπεύθυνη κ. Καποκάκη Εμμανουέλα, σε αναγνώριση της δημιουργικής προσέγγισης των μαθηματικών με τον λεκτικό ρατσισμό.
“Για τα μάτια του Πολύβιου” – Αστυνομική περιπέτεια με γρίφους σε μορφή comic.

Το Comic δημιουργήθηκε από 5 μαθητές που είναι μέλη του ομίλου ¨Μαθηματικά στην ζωή μας, ας παίξουμε για να μάθουμε…¨