Μια σειρά από καινοτόμες και δημιουργικές εκπαιδευτικές δράσεις ολοκληρώθηκαν με επιτυχία από τους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου του σχολείου μας, στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, της θεματικής «Ενεργός Πολίτης» και σε άμεση σύνδεση με το μάθημα της Τοπικής Ιστορίας με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς τη Μάρθα Αναγνωστοπούλου και Άννα Ζουμπουλή.
Κεντρικός στόχος των δράσεων ήταν η γνωριμία, η βιωματική επαφή και η ανάδειξη της πλούσιας τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης μας.
Οι Πυλώνες και τα Ψηφιακά Παραδοτέα των Τμημάτων:
Μέσα από τη συστηματική έρευνα και τη χρήση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων, τα τμήματα της Γ’ τάξης εργάστηκαν παράλληλα, παράγοντας ένα εξαιρετικά πολυδιάστατο υλικό:
- Δημιουργία Ψηφιακών Βίντεο & Χαρτογράφηση: Μαθητές πραγματοποίησαν επιτόπια έρευνα και γυρίσματα σε σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους της πόλης μας, δημιουργώντας δύο ευρηματικά βίντεο. Για την αποτελεσματική διάχυση του υλικού στο ευρύ κοινό, τα βίντεο αυτά εντάχθηκαν με ειδικές πινέζες στον ψηφιακό χάρτη της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης «Οι μαθητές παρουσιάζουν τον Ν. Λέσβου» στο Google Maps, αποτελώντας πλέον ένα ζωντανό και προσβάσιμο εργαλείο ενημέρωσης για τους αρχαιολογικούς μας χώρους.
- Σχεδιασμός Ιστοσελίδας (Site) για τον Μένανδρο: Σε μια εξαιρετική ατομική πρωτοβουλία, μαθήτριά μας αξιοποίησε τις ψηφιακές της δεξιότητες και δημιούργησε έναν αυτόνομο ιστότοπο (site) αφιερωμένο αποκλειστικά στον αρχαίο ποιητή Μένανδρο, προβάλλοντας τη ζωή και το σπουδαίο έργο του κωμωδιογράφου.
- Ενημερωτική Παρουσίαση για τη Σαπφώ (Τμήμα Γ3): Με μια ξεχωριστή και αυτόνομη προσέγγιση, οι μαθητές του τμήματος Γ3 επέλεξαν να εστιάσουν σε μια επιπλέον θεματική. Οι μαθητές προτίμησαν να εμβαθύνουν στην έρευνα και να σχεδιάσουν μία ενημερωτική παρουσίαση (PowerPoint) αφιερωμένη στην ποιήτρια Σαπφώ, η οποία αποτελεί το επιστέγασμα της συμμετοχής τους στη δράση «Στα ίχνη της Σαπφούς».
Συνεργασίες και Εξωστρέφεια
Η επιτυχία όλων των παραπάνω δράσεων ενισχύθηκε σημαντικά από τη συμμετοχή του σχολείου μας σε μια σπουδαία κοινή εκπαιδευτική δράση. Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν ενεργά σε μια πρωτοβουλία που διοργανώθηκε και υλοποιήθηκε μέσα από τη συνεργασία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με την Εφορεία Αρχαιοτήτων, γεγονός που έφερε τα παιδιά σε άμεση επαφή με τους κατεξοχήν επιστημονικούς και θεσμικούς φορείς του τόπου μας.
Η βιωματική αυτή εμπειρία επέτρεψε στους μαθητές όχι μόνο να λειτουργήσουν ως μικροί ερευνητές, αλλά και ως υπεύθυνοι, ενεργοί πολίτες που αναλαμβάνουν δράση για την προβολή και τη διατήρηση της ιστορικής ταυτότητας του τόπου τους.
Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ’ τάξης για τη δημιουργικότητα, το μεράκι, τη συνεργασία και το εξαιρετικό αποτέλεσμα της εργασίας τους!
