Φτάνοντας στο τέλος αυτού του πνευματικού Μαραθωνίου, μια φράση των διοργανωτών της Διεθνούς Εταιρείας Φίλων Νίκου Καζαντζάκη (ΔΕΦΝΚ) ,ήρθε να σφραγίσει την προσπάθειά μας με τον πιο συγκινητικό τρόπο. Η ελπίδα αυτή γεννήθηκε βλέποντας τους εφήβους μας να αναμετρώνται με 33.333 στίχους, να θαμπώνονται από το μεγαλείο του λόγου και να αποδεικνύουν πως ο Καζαντζάκης παραμένει ζωντανός, επίκαιρος και αναγκαίος. Ο ίδιος ο Καζαντζάκης, αναγνωρίζοντας το βάρος αυτού του πνευματικού άθλου, έγραφε πως έπρεπε να προσέχει το σώμα του για να μην τον ρίξει αυτό το έργο «καταγής». Σήμερα, βλέποντας τους μαθητές μας όχι μόνο να αντέχουν, αλλά και να συγκινούνται από αυτόν τον «κυματισμό του αίματος» του ποιητή, συνειδητοποιούμε πως ο στόχος επετεύχθη.
Οι σκέψεις των μαθητών μας:
«Μέσα από την Οδύσσεια του Νίκου Καζαντζάκη γνώρισα μια δυνατή και ξεχωριστή γραφή, γεμάτη βαθιά νοήματα. Ήταν μια εμπειρία που με έκανε να σκεφτώ διαφορετικά και να δω τη λογοτεχνία πιο ουσιαστικά».
«Είναι κάτι δύσκολο αλλά ενδιαφέρον που σε κάνει να σκεφτείς βαθύτερα και σου αφήνει κάτι ουσιαστικό όταν τελειώνεις την ανάγνωση».
«Κατά την ανάγνωση αυτού του έργου, συνειδητοποίησα ότι δεν μιλάει για έναν προορισμό, αλλά για την αυτοανακάλυψη και τις θεμελιώδεις ανθρώπινες αρχές».
«Διαβάζοντας την Οδύσσεια ένιωσα ενδιαφέρον και συγκίνηση. Μου άρεσε το μήνυμα για το ταξίδι και τη διαρκή προσπάθεια του ανθρώπου».
«Η ανάγνωση με βοήθησε να καταλάβω βαθύτερα το νόημα της ζωής ως “περιπέτειας” και όχι ως ενός στατικού “προορισμού”».
Οι μαθητές του σχολείου μας που ολοκλήρωσαν τον Μαραθώνιο ήταν:
Ψωμάς Χρήστος
Σιμιτζη Δήμητρα
Μπόκα Χριστίνα
Σοφία Μπάντζη
Σκοπελίτη Μαρία
Μέλλιου Ευθαλία
Ευαγγελία Αρετάκη
Κατζάνης Θεόδωρος
Ζερβός Βησσαρίων
Παπουτσής Ταξιάρχης
Παπουτσής Χρυσοβαλάντης
Γρίβα Αναστασία
Καραβασίλη Μαργαρίτα
Νικολαΐδης Λάσκαρης
Μπαρούτη Αγγελίνα
Πέτσικου Άρια
Αλεξοπούλου Νεφέλη
Αμούτζια Καλλιόπη
Γαληνού Ανδρομάχη
Χριστόφα Ελισάβετ
Τσιμπήλης Θεόδωρος
Σας ευχαριστούμε που μας θυμίσατε πως η παιδεία είναι, πάνω από όλα, ένα ταξίδι ψυχής.
